Praktisk info

VI VED DET HER ER MEGET INFORMATION, MEN DET SPARER DIG FOR MANGE SPØRGSMÅL AT LÆSE DET HELE.
—————————————————————————————————–

Lægeklinikken er en kompagniskabs-praksis, hvilket betyder at alle læger er fælles om patienterne. Klinikken har lige pt kun 1 fast tilknyttet læge Susanne Mazanti,

——————————————————————————————————–

Pr. 1/5 starter uddannelseslæge Anne-Sophie Fenger, som ligeledes skal være hos os i 1/2 år.
——————————————————————————————————

Fra d. 1/5 til d. 30/8 er vikarlæge KarlWilly Mattison tilknyttet klinikken.
—————————————————————————————————-

Katharina Zorde er nyansat sygeplejerske.
—————————————————————————————————-

HUSK DER KAN VÆRE OP TIL 5 HVERDAGE, FØR DU KAN FORVENTE SVAR PÅ EN E-KONSULTATION, MEN SELVFØLGELIG FORSØGER VI AT BESVARE HURTIGTS MULIGT.

HUSK:
at medbringe sygesikringbeviset hver gang, du kommer. Det er et krav fra sygesikringen.
Dine børns sygesikringskort, hvis det er dem, det drejer sig om.
Det er vigtigt, du kører dit sygesikringskort igennem vores kortaflæser, da det er dit bevis på at du har været i klinikken. Tast kun cpr.nr. hvis du har glemt dit sygesikringskortet.
Har du mistet sygesikringskortet eller er det i stykker, kan du bestille et nyt i Borgerservice.
eller via nettet på sundhed.dk Eller du kan kontakte kommunen på telefon: 33663366

OG HUSK DIN TID for både din, de andre patienter og vores skyld.
Ved udeblivelser eller afbud senere end 2 timer før aftalt tid vil der blive opkrævet et gebyr fra 200,- kr ved en enkeltid, og ellers påregnet efter afsat tidsforbrug som ved attester, børneundersøgelser.

TELEFONTIDER
Mellem 8-9 på hverdage har du mulighed for at tale med en læge.
Det er dog muligt, at du i første omgang først får kontakt med en sekretær, da vi forsøger at yde den bedst mulige service, for at så mange som muligt kan komme igennem på morgentelefonen. I tilfælde af en akut situation eller et specifikt spørgsmål, vil dette altid blive videregivet til lægen, der ifald du ønsker det, kan ringe dig op.

.
Der kan være op til 5 i køen, hvorfor du bliver bedt om at ringe påny, hvis der er flere.
Vi håber således nu at være i stand til servicere alle på bedste vis.

Mellem 9-12 er der mulighed for tidsbestilling og prøvesvar

Vi har i en overgangsperiode valgt at lukke muligheden for at bestille tider via nettet, beklager hvis dette volder problemer.
Ring herop, så vil vi gøre vores bedste, for at finde den bedst mulige tid.
Du kan selvfølgelig altid komme til akut.

HVORDAN FINDER DU OS:
Er du med offentlig transport:
METRO: Amagerbro Station ligger 10-15 minutters gang herfra.
BUS: Linie 350. Stoppested ved Amagerbrogade /Øresundsvej
Linie 5A: stoppested Amagerbrogade/Øresundsvej eller Højdevej.
PARKERING: muligt ved Fakta, Hveensvej og Sigbritts Alle.
——————————————————————————

MULIGHEDSERKLÆRINGER OG LÆGEERKLÆRINGER
I forbindelse med en medarbejders sygdom kan det være nødvendigt med en erklæring fra lægen. Der er i forbindelse med gennemførelsen af regeringens handlingsplan indført en ny lægeerklæring – Mulighedserklæringen. Mulighedserklæring kan anvendes, når der er usikkerhed om, hvad medarbejderen kan rent arbejdsmæssigt med de helbredsmæssige problemer, der er.
Ved siden af kan der ved behov indhentes en almindelig lægeerklæring – en friattest.
Ved en mulighedserklæring vil du blive indkaldt til samtale med din arbejdsgiver.
En såkaldt almindelig lægeerklæring, kaldes også en friattest.
Du kan læse mere om lægeerklæringer her:

http://www.regionsyddanmark.dk/wm306152